Monday, January 11, 2016

Bercuti ke Kota Kinabalu Sabah

Tiket penerbangan Air Asia telah lama aku book sejak tahun lepas. Kali ini trip percutian adalah ke KK. Sebenarnya aku telah beberapa kali sampai ke sini. Tetapi atas urusan kerja, tidak untuk kali ini. Aku sekeluarga bercadang untuk meninjau-ninjau pemandangan menarik di Kota Kinabalu.

Day 1- Perjalanan daripada KLIA 2. Keadaan di Aiprot sungguh selesa berbanding LCCT. Memang aku plan datang awal untuk meninjau keadaan di Airport. Cuci mata katanya.

Flight dari KL pukul 9.20 pagi dijangka sampai dalam pukul 12.30 tengah hari

Kami touch down dalam pukul 1.15 petang. Selesai urusan imigeresen aku menunggu kereta sewa yang telah aku book semasa di KL. Myvi 1.3 berharga RM110 sehari adalah harga termurah yang aku servay compare dengan services kereta sewa yang lain. Dalam pukul 1.30 petang kereta sewa ku pun sampai di Airport. Selesai urusan pembayaran. Plan pertama adalah mencari tempat makan. Al-maklumlah perut sudah berkeroncong memandangkan sudah time makan sekarang.

Suami plan untuk mencari gerai makan sepanjang perjalan kami ke kundasang. Oh ya sebelum terlupa, sebenarnya aku telah merancang untuk terus melawat gunung kinabalu pada hari pertama. So, here we goo..