Monday, February 20, 2012

LANGKAWI PART 1

Sebenarnya famili trip yang aku buat ni telah dirancangkan setahun yang lepas, ini gara2 Promo Air asia tambang murah lah...kalau tak kerana Fidah yang suruh sure aku tak berpeluang nak terbang bawak anak-anak dan laki ku pergi...
First time naik aeroplane..peace!!

Kami gerak ke LCCT pagi-pagi buta, atas jasa baik adik ipar aku, dia yang menolong menghantar kitaorang ke airport... Siapa yang paling acitod hehehe...anak-anak aku le...walau sebenarnya aku dan ilham yang nak melompat! kikiki...di LCCT singgah brekfirst kejap, then check in flight pukul 7.45 pagi...Alhamdulilah pukul 8.45 kami tiba sampai di Langkawi...syoknya...tak sabar nak mulakan our jorney....



Rasanya kamilah antara orang yang paling awal tiba di langkawi itu...

Alhamdulilah syukur kami semua selamat tiba di Langkawi. Semuanya kali pertama menjenakkan kaki disana. Pesanan pertama yang ilham bagi kat aku ialah "Sediakan check list tempat-tempat yang nak pergi sepanjang di langkawi" hehehe  aku sengih jek. Beres....itu memang kerja aku aka pemandu pelancong :))

Selesai check out, 1st sekali yang perlu aku buat ialah cari encik MAP...tetiba terasa macam ala-ala touries dari oversea gitu-gitu...sepanjang jalan keluar airport Langkawi banyak sangat ejen-ejen kereta sewa kat situ yang turut menyediakan tempahan penginapan. Hehe...aku mintak ilham cari diantara banyak-banyak tu ada satu tempat yang kaunter dia tak ada orang...ilham cakap dia kesian kat mamat tu, so kami pon singgah le kat kaunter dia...dari jauh dia dah senyum-senyum siput kat kitaorang. Sampai jek depan muka dia, dia cakap "bang...orang pertama singgah sini, saya bagi abang special price...hehe dia offer kereta mahal2, then aku cakap aku nak yang paling murah dan save minyak...kikiki...terus dia cakap ViVa...ilham cakap ok lah viva bukan nak merempit pon...orite viva untuk kami sekeluarga harga 50 ringgit sehari. 3 hari kat sana so kena bayar 200 ringgit + 50 ringgit untuk deposit...

Sementara tunggu kereta kami sampai.